DO STARTU ZOSTAŁO:

INFORMACJE ORGANIZACYJNE

 

Przeczytajcie Informator – opisaliśmy w nim organizację dnia biegu, sposób zapisów i inne szczegóły dotyczące Maratonu Sztafet. Spotykamy się 24 maja 2025 roku! To już dziewiętnasta edycja biegu – czekamy na Was.

 

JAK ZAPISAĆ SIĘ NA BIEG?

Zgłoszenia przyjmowane są: poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny na  rejestracja.maratonwarszawski.com. Każdy uczestnik drużyny i każdy Kampitan musi mieć konto na Stronie Rejestracji i wypełnić formularz rejestracyjny na ten bieg.

Jeśli jesteś Kapitanem (biegnącym lub nie):

  1. Wypełnij formularz swoimi danymi – krok po kroku zgodnie ze wskazówkami ze strony.
  2. Możesz dobrać do swojego zamówienia koszulkę – wybierz rozmiar.
  3. Przechodząc dalej zostaniesz zapytany, czy jesteś Kapitanem. Kliknij TAK.
  4. Następnie zostaniesz zapytany, czy chcesz stworzyć drużynę. Kliknij TAK, jeśli chcesz uzupełnić skład drużyny i opłacić start. Możesz kliknąć NIE – będziesz mógł wrócić do tworzenia drużyny w dowolnym momencie.
  5. Po kliknięciu TAK zobaczysz ekran z możliwością wpisania numerów rejestracji (podadzą Ci je członkowie Twojego teamu). Potwierdź nazwiska i przypisz biegaczy do konkretnych dystansów. Uzupełnij formularz o dane.
  6. Jeśli jesteś Kapitanem, który biegnie – podaj także swój numer rejestracji. Jeśli nie biegniesz – nie podawaj.
  7. Możesz opłacić start nie mając pełnej drużyny – edytowanie formularza, przestawianie dystansów dla uczestników, dodawanie biegaczy i usuwanie ich możliwe jest do 20 maja.
  8. Brawo – drużyna zgłoszona!

 

Jeśli jesteś Uczestnikiem-nie Kapitanem:

  1. Wypełnij formularz swoimi danymi – krok po kroku zgodnie ze wskazówkami ze strony.
  2. Możesz dobrać do swojego zamówienia koszulkę – wybierz rozmiar.
  3. Przechodząc dalej zostaniesz zapytany, czy jesteś Kapitanem. Kliknij NIE.
  4. Na ekranie pojawi się numer rejestracji – przekaż go swojemu Kapitanowi. To on założy drużynę, nada jej nazwę, dobierze do uczestników dystanse, wybierze turę i opłaci start. Kapitan będzie miał podgląd Twojego zamówienia i możliwość edycji kolejności startu oraz wybranej koszulki.
  5. Koniec, widzimy się 24 maja!

UWAGA! Zgłoszenia online rozpoczynają się 8 stycznia i zostaną zamknięte w dniu 22.05.2025 r. Po tym terminie nie należy dokonywać nowych płatności (nawet gdy formularz zgłoszeniowy został wypełniony w terminie).

 

OPŁATY STARTOWE

  • do 31 marca 2025 r. – 540 zł za całą sztafetę
  • od 01 kwietnia 2025 r. – 648 zł za całą sztafetę

Koszulka bawełniana (opcja dodatkowa) – 59 zł za pojedynczą koszulkę.

 

DYSTANSE I TRASA

Długość całej trasy to 42,195 km – maraton. Długość poszczególnych zmian to kolejno: 7,195 km; 10 km; 10 km; 5 km; 5 km; 5 km.

Bieg będzie rozgrywany na pętli o długości 5 km, a trasa będzie oznaczona znakami co 1 kilometr.

UWAGA! Pierwsza zmiana Sztafety pokonuje najpierw małą pętlę 2,195 km, a następnie pełną pętlę 5 km, w sumie 7,195 km. Kolejne zmiany biegną po pełnej pętli: 5 km – jedno okrążenie, 10 km – dwa okrążenia. Prosimy o zwracanie uwagi na oznaczone miejsca na trasie!

Mapę z trasą opublikujemy niebawem.


LIMIT UCZESTNIKÓW

Limit startujących sztafet wynosi 700.

 

KTO MOŻE WYSTARTOWAĆ

Prawo startu w biegu mają wyłącznie osoby, które najpóźniej w dniu startu ukończą 15 lat. Każda sztafeta musi składać się z 6 osób, które pokonują dystanse wskazane w regulaminie (we wskazanej kolejności).

UWAGA! Jedna osoba może startować tylko na jednej zmianie danej sztafety. Jedna osoba może startować w więcej niż jednej sztafecie, jednak start w każdej dodatkowej sztafecie wiążę się z pokonaniem kolejnego dystansu.

 

TURY STARTOWE I LIMIT CZASU

Start biegu nastąpi w dziesięciu fach:

  • I tura – godz. 9:00 (180 sztafet)
  • II tura – godz. 9:20 (60 sztafet)
  • III tura – godz. 9:40 (60 sztafet)
  • IV tura – godz. 10:00 (60 sztafet)
  • V tura – godz. 10:20 (60 sztafet)
  • VI tura – godz. 10:40 (60 sztafet)
  • VII tura – godz. 11:00 (60 sztafet)
  • VIII tura – godz. 11:20 (60 sztafet)
  • IX tura – godz. 11:40 (60 sztafet)
  • X tura – godz. 12:00 (40 sztafet)

Wyboru fali dokonuje kapitan w formularzu zgłoszeniowym. Nie ma możliwości startu w innej turze, niż wybrana w zgłoszeniu.

Sztafety startujące w turach I-IX obowiązuje limit czasu wynoszący 4 godziny 30 minut liczony od startu. Sztafety startujące w turze X obowiązuje limit czasu wynoszący 4 godziny od startu.

 

JAK ODEBRAĆ NUMERY STARTOWE?

Wszystkie sztafety startujące w biegu muszą zostać zweryfikowane w Biurze Zawodów i tam odebrać swoje numery startowe lub skorzystać z opcji wysyłki pakietu startowego.

Weryfikacji w Biurze Zawodów może dokonać kapitan sztafety (osoba zgłaszająca sztafetę) lub osoba pisemnie upoważniona przez kapitanana podstawie:

  • dokumentu tożsamości Kapitana (zdjęcie/kserokopia w przypadku upoważnienia),
  • kodu QR wysłanego mailem i SMSem do Kapitana drużyny 22 maja 2025 r. ok. godziny 17:00,

Niezależnie od wybranego rodzaju weryfikacji, do jej przeprowadzenia niezbędne jest przedstawienie pisemnych zgód rodziców/opiekunów dla wszystkich niepełnoletnich członków drużyny.

Godziny pracy Biura Zawodów:

  • 23 maja 2025 (piątek) – 15:00 – 19:00
  • 24 maja 2025 (sobota) – 8:00 – 12:00

Dokładna lokalizacja Biura Zawodów zostanie podana niebawem.

Uwaga! Numery startowe swojej drużyny należy odebrać najpóźniej na 30 minut przed startem swojej tury.

 

WYSYŁKA

Sztafeta korzystająca z opcji wysyłki nie ma obowiązku weryfikacji w Biurze Zawodów!
Wysyłka Pakietu Startowego to usługa wysyłki numerów startowych, agrafek i ewentualnie pamiątkowych koszulkek (zgodnie z wybraną opcją pakietu startowego). Gadżety od sponsorów nie są elementem wysyłki pakietów – są wydawane jedynie w Biurze Zawodów podczas osobistego odbioru pakietu startowego.
Wysyłka Pakietu Startowego jest opcją dodatkowo płatną i realizowaną na terenie Polski. Opłata za Wysyłkę Pakietu Startowego wynosi 40zł (brutto) za jedną sztafetę. Zamawianie i opłacanie opcji wysyłki pakietu startowego możliwe jest do 8 maja 2025 r.
Warunkiem wysyłki pakietu startowego jest posiadanie numeru startowego (nadawanego po zaksięgowaniu opłaty startowej) najpóźniej w dniu 10 maja 2025 r.
Wysyłki będą realizowane na około dwa tygodnie przed Biegiem. W przypadku nieotrzymania przesyłki do dnia 19 maja 2025 r., Kapitan powinien zgłosić ten fakt Organizatorowi pod adresem wysylka@maratonwarszawski.com.
KOSZULKI

Na każdą edycję biegu projektujemy pamiątkową koszulkę – jej wzór pokażemy niebawem. Każdy biegacz może podczas zapisu dodać do swojego zamówienia koszulkę. Każdy Kapitan ma podgląd do zamówienia członków swojego zespołu i może go edytować.

Zmiana rozmiaru koszulki możliwa jest poprzez edycję formularza zgłoszeniowego, jednak nie dłużej niż do 04.05.2025 r. Pula koszulek w danym rozmiarze jest ograniczona i nie ma gwarancji jej dostępności przez cały czas.
ROLA KAPITANA
Kapitan to osoba, która wypełniała formularz zgłoszeniowy – zapisywała drużynę na bieg.
  • Kapitan nie musi być osobą biegnącą. Może jedynie zgłaszać drużynę.
  • Kapitan odbiera pakiet startowy swojej drużyny w Biurze Zawodów, ale może zastąpić go osoba upoważniona. Upoważnienie jest dostępne w Panelu Biegacza na koncie Kapitana.
  • Kapitanów zapraszamy do udziału w odprawie zawodników (ta odbędzie się o 8:30) na scenie przy strefie zmian. Kapitana na odprawie może zastąpić dowolna osoba, która następnie przekaże informacje całej drużynie.
  • Na stronie i w Social Mediach Fundacji „Maraton Warszawski” w piątek przed biegiem zostanie udostępniony film – wideo odprawa dla zawodników. Zachęcamy do obejrzenia.

 

KOLEJNOŚĆ BIEGU I EDYCJA SKŁADÓW
O ostatecznym składzie sztafety i kolejności zawodników na poszczególnych zmianach decyduje Kapitan w formularzu zgłoszeniowym.

Dane te można edytować on-line do 20.05.2025 r. w Panelu Biegacza. W Biurze Zawodów osobiście przy odbiorze pakietu startowego można jedynie dokonać zmian w składzie sztafety, niemożliwe są już zmiany kolejności zawodników.

UWAGA! Nie jest możliwa zmiana składu i kolejności po odbiorze pakietu startowego.

 

DOJAZD NA START
Gdy opublikujemy trasę biegu podpowiemy Wam również jak najlepiej dostać się do Miasteczka. Jak zawsze – polecamy przyjazd na bieg komunikacją miejską lub wspólnym transportem.

 

ODPRAWA KAPITANÓW
Odprawa Kapitanów (lub osób przez nich wyznaczonych) odbywa się o godz. 8:30 na scenie przy strefie zmian 24 maja 2025 roku. Dokładną lokalizację podamy niebawem. Do wzięcia udziału w odprawie zachęcamy kapitanów wszystkich drużyn lub wskazane przez nich osoby, które przekażą najważniejsze informacje pozostałym członkom drużyny.

Odprawa jest otwarta dla wszystkich zainteresowanych – zapraszamy!

 

ODBIÓR PAŁECZKI DLA I TURY (start: 9:00)
Odbiór odbędzie się od godz. 8:45 w strefie zmian. Zawodnik pierwszej zmiany odbiera pałeczkę w swoim boksie startowym. Kolejni zawodnicy będą przekazywać ją sobie podczas zmian. 

Uwaga! Pałeczki wydawane będą wyłącznie za okazaniem numeru startowego pierwszej zawodnika biegnącego na pierwszej zmianie! Zgubienie pałeczki i zakończenie biegu bez niej oznacza dyskwalifikację zespołu.

START I TURY (godz. 9:00)
Zawodnicy z I tury przechodzą przez swoje boksy startowe i po odbiorze pałeczki ustawiają się na linii startu, którą wyznacza brama startowa.

 

ODBIÓR PAŁECZKI DLA KOLEJNYCH TUR (starty: 9:20 – 12:00)
Zawodnik pierwszej zmiany odbiera pałeczkę w oznaczonym punkcie odbioru (namiot) przy strefie zbiórki kolejnych tur. Kolejni zawodnicy z jednej drużyny będą przekazywać ją sobie podczas zmian. Pałeczki dla danej tury będą wydawane po starcie tury poprzedniej.

Uwaga! Pałeczki wydawane będą zawodnikom wyłącznie za okazaniem numeru startowego zawodnika biegnącego na pierwszej zmianie! Zgubienie pałeczki i zakończenie biegu bez niej oznacza dyskwalifikację zespołu.

START KOLEJNYCH TUR (godz. 9:20 – 12:00)
Zawodnicy kolejnych tur (II i dalej) zbierają się przy punkcie wydawania pałeczek, skąd o godzinie swojego startu są kolejne drużyny wypuszczane na trasę biegu.  Pamiętajcie, że o wyniku drużyn decyduje czas netto (od przebiegnięcia linii startu), dlatego w strefie startu warto zachować porządek i spokój.

 

KOLEJNOŚĆ ZMIAN

Zawodnicy pokonują na kolejnych zmianach następu­jące dystanse: 7,195 km + 10 km +10 km + 5 km + 5 km + 5 km.

Długości poszczególnych zmian i kolejności zawod­ników potwierdzonej przy odbiorze pakietów startowych nie można zmieniać. Kolejność zmian jest oznaczona na numerze. Kapitan przydziela numery startowe członkom sztafety zgodnie z kolejnością zadeklarowana w formularzu zgłoszeniowym.

 

PUNKT NAWADNIANIA

Punkt nawadniania na trasie będzie oznaczony – jego lokalizację pokażemy wraz z ogłoszeniem trasy. Biegacze z pierwszej zmiany (7,195 km) oraz ze zmian pięciokilometrowych będą mijać go jeden raz, zaś biegacze ze zmian dziesięciokilometrowych – dwa razy.
Za punktem odżywiania będzie znajdować się strefa zrzutu – strefa, w której wyrzucicie kubeczki. Prosimy o pozbycie się kubeczków wyrzucając je właśnie w tym oznaczonym miejscu. Nie rzucajcie kubeczków na trasę – pod nogi lub na pobocze; to będzie utrudniać przemieszczanie się zawodnikom za Wami.

 

PRZEKAZYWANIE PAŁECZKI

Zawodnicy kolejnych zmian ustawiają się w boksach startowych oznaczonych numerami ich drużyn.

Przy boksach startowych ustawione są monitory. Na trasie ok. 200 m przed strefą zmian zlokalizowana będzie mata pomiaru czasu. Sygnał z maty przekazywany jest na monitor, na którym pojawia się nazwa drużyny nadbiegającego zawodnika. W tym momencie (lub po ujrzeniu swojego zawodnika nadbiegającego do strefy) zawodnik kolejnej zmiany może wyjść z boksu startowego do strefy zmian.

Uwaga! Dla komfortu i bezpieczeństwa wszystkich uczestników prosimy o oczekiwanie na swoich zawodników na trawniku i wychodzenie na trasę dopiero w momencie przekazywania pałeczki.
DEPOZYTY

Uczestnicy będą mieli możliwość zdeponowania rzeczy w specjalnie wyznaczonym miejscu. Depozyt można odebrać tylko na podstawie numeru startowego. Zabrania się pozostawiania w depozycie przedmiotów wartościowych oraz dokumentów.

 

POMIAR CZASU
Pomiar czasu zostanie dokonany przez sędziów PZLA oraz za pomocą systemu elektronicznego. Chip do pomiaru czasu znajduje się w pałeczce, którą przekazują sobie zawodnicy kolejnych zmian.

ZAKOŃCZENIE BIEGU

Zawodnicy zmian 1-5 swój bieg kończą po przekazaniu pałeczki kolejnemu zawodnikowi z drużyny i schodzą z trasy wydzielonym korytarzem znajdującym się na końcu strefy zmian! W strefie medali otrzymują medal oraz napoje.

Zawodnik ostatniej zmiany przebiega przez bramę startu/mety i kieruje się do strefy medali dedykowanej zawodnikom 6. zmiany. Znajduje się ona za bramą mety.
DEKORACJE

Wszyscy uczestnicy, którzy ukończą XIX Maraton Sztafet otrzymują na mecie pamiątkowe medale.
Sztafety, które zajmą miejsca I-III w klasyfikacji generalnej, otrzymają puchary. Dekoracja zwycięskich sztafet odbędzie się na scenie. Dokładną godzinę podamy niebawem.

 

KATEGORIE BRANŻOWE

Podczas XIX Maratonu Sztafet prowadzone będą następujące klasyfikacje:

  • Klasyfikacja generalna
  • Klasyfikacje dodatkowe – sztafeta może wybrać maksymalnie jedną klasyfikację w której chce brać udział: 
  • Banków
  • Firm Ubezpieczeniowych
  • Firm Consultingowych
  • Firm FMCG
  • Firm IT
  • Firm Telekomunikacyjnych
  • Kancelarii i firm prawniczych
  • Klubów i Stowarzyszeń Sportowych
  • Służby Zdrowia
  • Organizacje pozarządowe
  • Mistrzostwa Polski Sztafet Firmowych

 

MIASTECZKO BIEGOWE

Przypominamy, że na terenie imprezy obowiązuje zakaz ustawiania wszelkich elementów brandingowych w postaci flag, banerów i innych nośników zawierających identyfikację wizualną firm lub drużyn biegowych, poza nośnikami ustalonymi w ramach umowy z organizatorem. Na terenie wydarzenie obowiązuje także zakaz rozpalania grilli. Jeśli macie chęć w Miasteczku mieć własną strefę – sprawdźcie informacje TUTAJ >>>

 

PODAJ DALEJ – pomagajcie, bawiąc się
Tegoroczny Maraton Sztafet to coś więcej niż bieg. W miasteczku biegowym znajdziecie strefę PODAJ DALEJ, w której poznacie organizacje NGO. To miejsce, gdzie energia z biegu może pójść jeszcze dalej – w pomaganie, działanie i robienie dobrych rzeczy. Dołączcie do nas i zobaczcie, jak sport i społeczność mogą się wzajemnie napędzać!

Wierzymy, że rozpoczęta bezpośrednio znajomość może zaowocować innym wymiarem zaangażowania – lepszym dopasowaniem, większym wkładem, rozwojem wolontariatu pracowniczego, mocniejszą relacją.
SOCIAL MEDIA
Śledźcie nas, aby być na bieżąco z ogłoszeniami:

Czekamy na Was!